جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
کد خبر: 1193961
۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
منوجان

حوزه/ حجت الاسلام بامری امام جمعه اندوهجرد گفت: با این وجودی که این همه کشتار هست اما مقاومت دارد ایستادگی دارند اینها روزهای نقطه عطف تاریخ اند، روز عادی نیستند تاریخ ساز هستد ماندگار و جاودانند و اثر خودشان را دارند لذا این اخلاص مردم هست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام بامری امام جمعه اندوهجرد ضمن توصیه به تقوای الهی در خطبه های نماز جمعه گفت: اگر توفیقات الهی را می‌خواهیم همه آنها در همین تقوا است اگر گشایش در مسائل شخصی فردی اجتماعی را می‌خواهیم همه اینها در تقوا هست لذا باید کوشش کنیم تلاش کنیم که تقوای الهی را در زندگی خودمان قرار بدیم امیدواریم خدای متعال به همه ی ما توفیق دهد بتوانیم در حد وسع خودمان قوای الهی را رعایت کنیم.

حجت الاسلام بامری با اشاره به آیه ۵ سوره مبارکه ابراهیم گفت: خدای متعال می فرماید《لقد ارسلنا موسی به آیاتنا آن اخرجک من الظلمات الی نور و ذکرهم باالیام الله》یعنی ما حضرت موسی را فرستادیم تا اینکه قوم خودش را از ظلمات از جهل تاریکی به سمت نور راهنمایی کند لذا می فرماید《و ذکرهم به ایام الله》

وی افزود: خداوند به حضرت موسی دستور می دهد که شما بندگان یعنی خودت و کسانی که در واقع اطراف خودت هست را به ایام الله یادآوری بدید.

وی با اشاره به معنای ایام الله گفت: دو احتمال در معنا است که در مقصود ما هر دو احتمال قرار دارد یک احتمال این هست که ایام الله را به یاد آنها بیاور و احتمال دیگر این است که به وسیله ایام الله قیامت را دین رو خدا رو به یادشان بیاور.

وی افزود: اهمیت ایام الله به این اندازه است که حضرت موسی پیامبر الهی مامور است که این کار را انجام بدهد بعد می فرماید《ان فی ذالک لایان لکل الصبار شکور》این ایام الله آیه است، نشانه اند راه و دلیل هستند برای چه کسانی برای کسانی که دو سفر داشته باشد. به این معنا که ایستادگی و استقامت داشته باشند به این معنا که یکسره اهل استقامت باشد و شکور هم به کسی که نعمت خدای متعال رو میشناسه و شکرگذار است.

امام جمعه اندوهجرد تاکید کرد: الان هم اگر ما نگاه بکنیم در این ایام هایی که گذشت سالهایی که گذشت ما نمونه های زیادی از ایام داشتیم. در زمانی که نمونه واحدش زمانی که شهید سلیمانی به درجه شهادت رسیدما دیدیم چه ملتی چه عظمتی شرکت کرد در مراسم این یک نمونه است.

وی ادامه داد: در نماز جمعه نصر دیدیم که حدود دو میلیون نفر شرکت کرد خدای متعال به حضرت فرمود این را یادآوری کن. نجات آل فرعون از دست فرعونیان ایام الله بود.اما الان هم ما میبینیم دست قدرت خدا رو در مقابل حوادث مردم مظلوم فلسطین لبنان و غزه را امروز مقاومتشان را می‌بینیم.

حجت الاسلام بامری امام جمعه اندوهجرد در مورد حوادث جبهه مقاومت تصریح کرد: این را بدانید در این حوادث دست خدای متعال قدرت خدای متعال را مشاهده میکنیم با این وجودی که این همه کشتار هست اما مقاومت دارد ایستادگی دارند اینها روزهای نقطه عطف تاریخ اند، روز عادی نیستند تاریخ سازند اینها ماندگار و جاودانند و اثر خودشان را دارند لذا این اخلاص مردم هست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha